چرا نابغه های مرد از نابغه های زن بیشترند؟

Friday, May 11, 2007

احتمالا همه این جمله رو شنیدین که میگن "بهترین آَشپزهای دنیا مرد بودند" در این که این جمله حقیقت داره، شکی نیست. ولی چرا؟ چرا این همه نابغه مرد داریم و زن نه؟ من این چند دلیل به ذهنم می رسه، امیدوارم اگه دلیله دیگه ای به ذهن شما رسید، بگین!
1- نسبت مردان آموزش دیده و درسخونده در طول تاریخ نسبت به زنان بیشتره. در واقع زنان یا بدلایل اجتماعی یا مذهبی و یا اقتصادی موفق به درس خوندن و یا ادامه دادن اون نمی شدن.
2- زن ها تقریبا محیط کار و شغل برابری دارند. شغل معمول خانه داری و تربیت فرزند و شوهرداری بر اکثر زنها حاکمه که تقریبا اونا رو به یه شکل در میاره. این محیط تکراری و بیش از حد معمولی باعث میشه که کمتر زنی در زندگیش ریسک کنه و کار های خارج از قاعده انجام بده.
2 دلیل بالا بیشتر مربوط به تاثیرات اجتماعی بر زن بوده که هر روز هم داره کم رنگ تر میشه، ولی دلیل سوم هنوز پررنگه و یادمه یه بار بلوط به اون اشاره کرده بود و اون هم
3- تفاوت در تربیت کردن پسر و دختره، معمولا پسر ها رو جوری بار میارن که در اندیشه و عمل مستقل باشن، پسر ها تنوع بازی بیشتری دارن، انواع اسباب بازی های جورچین و خونه ساز بهشون میدن تا برای خودشون بسازن و آزمایش کنن. اما به دخترا اصاعت کردن و وابستگی رو یاد میدن، به اونا یاد میدن که اگه می خواد خوشبخت باشه باید دنبال شاهزاده ای بگرده که اسب سفید داره و از همه قویتره.
امروزه و در شهرهای بزرگ شاهد زنهایی هستیم که همه جور کاری می کنن و با مردان رقابت می کنن و در بعضی موارد از اونا پیشی گرفتن. ولی این زن های موفق از مردان تقلید می کنن ولی خیلی زود روزی میاد که زنان بفهمن که مردا اونقدرها هم شایسته تقلید نیستن و نخواهن دیگه شبیه مردها بشن بلکه دوست داشته باشن طرفا زنی موفق بشن.
Powered by: Blogger