آمازون

Friday, October 26, 2007

سایت آمازون که احتمالا تا حالا رفتین، یه شرکت مجازی که در واقع واسطه فروش کتاب و موزیک و فیلم و... است. اما می دونستین
بر طبق آماری که گرفته شد این سایت به طور متوسط 1 دلار در فروش هر کتاب ضرر می کنه!!! حدس اینکه سود میلیون دلاری این سایت از چه روشی بدست میاد کار سختی نیست، تبلیغات، منبع درآمد این سایته، اما چیزی که این وسط جالبه نوع تبلیغ کاملا هدفدار این سایته که باعث شده تعرفه های سفارش تبلیغ در این سایت بسیار بالا باشه.
اگه شما در این سایت کتابی رو سرچ کنید، سایت IP شما رو ثبت می کنه، و دفعه بعد که کتابی دیگر رو سرچ می کنین تبلیغاتی که در کنار صفحه میاد، هم در رابطه با موضوعیه که قبلا سرچ کردین و هم موضوع جدیدتون! به این ترتیب بعد چندین بار استفاده از سایت، این سایت دقیقا می دونه شما دنبال چه جور کتاب هایی هستین.
تکنیک ثبت IP یه پله بالاتر از روش گوگل در تبلیغات هستش که فقط تبلیغاتی درباره موضوعی مورد جستجو رو میده. در دنیایی که عرضه بیشتر از تقاضاست تبلیغات و بازاریابی حرف اول رو در موفقیت شرکتها می زنه!
پ.ن1: تبلیغات گلرنگ رو روی دستگیره های قطار های مترو در واگن ها زنانه دیدین، یه نمونه کوچولو و قشنگ از تبلیغات هدفدار شرکتهای ایرانیه، هر چند که خیلی ها معتقدند که تبلیغات مواد شوینده باید در قسمت مردانه باشه!
Powered by: Blogger