مردی که از هوا می آمد

Thursday, August 09, 2007

قبلا هم از جعفر مدرس صادقی خونده بودم، "دوازده داستان" مجموعه ای از داستان های کوتاه بود که مثل همیشه نثر ساده و روونش و شیوه داستان سراییش رو دوست داشتم. پیش از این "گاوخونی" رو خونده بودم که بنظرم یه شاهکار بود. لذت خوندن سطر سطر "گاوخونی" رو بعد از چند سال فراموش نمی کنم. اما "دوازده داستان" در یه فضای دیگه سیر می کنه. داستان هاش فراز و فرود خاصی ندارن. 2 تا از داستان هاش بدجوری به دلم نشست. "مردی که از هوا می آمد" داستان مردی بود که در هپروت زندگی می کرد و "شازده خانم" داستان زندگی دخترکی که عاشق میشه ولی با عشقش ازدواج نمی کنه. جعفر مدرس صادقی نویسنده قابل احترامیه!
دکتر ناصر الدین صاحب زمانی در کتاب "آنسوی چهره ها" به روانکاوی و روانشناسی موضوعات اجتماعی می پردازه. موضوعات اجتماعی-انسانی از قبیل روسپیگری، خودکشی، بزهکاری، بی سوادی، عشق، افسردگی، خیانت و ... رو از دیدگاهی متفاوت از علوم اجتماعی بیان می کنه و سغی در ارایه راهکار برای اونا داره. این کتاب از روی مجموعه سخنرانی های دکتر صاحب زمانی در سال های 41 و 42 نوشته شده و بدی این کتاب هم همینه که به معضلات اساسی این چند ساله نمی پردازه! با این حال توصیه می کنم اگه این کتاب پیدا کردین حتما بخونین.
Powered by: Blogger